الأربعاء، 13 يناير 2016

الشاعر محمود رجب

(الموت علينا حق)

مش ممكن أموت في ثانيه
واكون فارقت الدنيا
وأصبح من الاموات
والفعل يبقي ماضي
واتحاسب علي اللي فات
هقول لربي إيه
في الدنيا انا عشت ليه
لنفسي كنت عايش
ونسيت الآخرة ليه
معملتش ليه حساب
ولا خت بالأسباب
تركت صلاه جماعه
ولا خفت من العذاب
ومشيت فخور ع الأرض
قضتها طول وعرض
وشيطاني حلاهالي
وتركت سنه وفرد
أصبحت أسمع أذان
ظهر وعصر ماصلي
وفي المعاصي غرقان
انا إيه إللي حصل لي
ونويت أتوب وصلي
يارب انا ندمان علي
كل خطوه بشيطان
نسيت انا فيها نفسي
وسيطر عليا الجان
سامحني يارب سامح
إنتا رحيم غفور
صحيت ونضيف وراجع
قبل مايصبني الدور


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق